U bent CFO, risk of legal manager

Supermarkten, winkels en ketens krijgen - vaker dan ze zouden willen - te maken met schadeclaims van klanten die bij hen over de vloer komen. Misschien hangt er een bordje in uw zaak met “wij zijn niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen”, maar bent u daarmee juridisch ingedekt? Een ongeval is snel gebeurd; weet u waar uw aansprakelijkheid begint en eindigt?

Hoeveel schadeclaims liggen er op u te wachten?

Een klant schuift uit over een blaadje sla dat op de grond ligt in de groenteafdeling. Iemand geraakt met zijn hand gekneld tussen de winkelkarren. Een kindje klimt op een promotierek dat omver valt. Er gebeuren vaak kleine ongevallen in en rond uw winkel, waarbij uw aansprakelijkheidspolis geldt voor ongevallen en accidentele schade bij derden. Maar wanneer bent u werkelijk aansprakelijk?

Kan u het risico lopen om schadeclaims te weigeren?

U wilt de goede naam van uw winkel of zaak natuurlijk in ere houden en daarom moet u voorzichtig omgaan met deze dossiers. Het is niet evident om bepaalde cases af te wijzen en het risico te lopen dat het verhaal enkele dagen later breed uitgesmeerd staat in de krant. Zulke verhalen kunnen u een slecht imago bezorgen en horen vermeden te worden.

>> Assurius treedt op als neutrale partij bij schadeclaims

Specifiek voor deze claims treedt Assurius op als neutrale partij die het dossier van u overneemt en rechtstreeks met de betrokken klant communiceert. In dit geval handelen wij de schade af tussen de winkel en de betrokken klant en blijft u buiten schot. Bovendien heeft ons team jarenlange ervaring en de kennis en knowhow om ook complexe dossiers snel en efficiënt af te handelen.

Ziet u de voordelen in een samenwerking met een externe neutrale partij voor uw schadeclaims?
Heeft u nood aan professioneel advies en ondersteuning bij de afhandeling van uw dossiers?

Neem contact op met Assurius en maak kennis met ons team van experten! >>

U bent CFO, risk of legal manager

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x