Over Assurius

Assurius is uw aanspreekpunt bij schadebeheer. Met meer dan 25 jaar ervaring in schaderegelingen in de Benelux, gecombineerd met duurzame partnerships in Europa, zijn wij de geknipte partner om zowel lokale als internationale schadedossiers vlot en kwalitatief af te handelen.

Onze nieuwe koers

We staken Assurius niet alleen in een nieuw jasje, ook onze manier van werken en missie is vernieuwd. Zo willen we nog beter kunnen inspelen op technologische ontwikkelingen in de verzekeringssector. De groeiende invloed van artificiële intelligentie, de alsmaar efficiëntere geautomatiseerde systemen en de hele resem aan technologische snufjes die uw werk gemakkelijker kunnen maken, staan in ons vizier. Bij Assurius hebben we maar één doel: ervoor zorgen dat verzekeringsmakelaars zich kunnen focussen op hun kerntaak en zich volledig kunnen werpen op het ontzorgen van hun klanten. Wij creëren tijd en focus voor uw kantoor. Klanttevredenheid staat hierbij natuurlijk centraal en ons team van experts zet zich dag na dag in om ervoor te zorgen dat u uw klanten zo efficiënt mogelijk kan verderhelpen met advies.

Onze aanpak

Verwacht van Assurius geen kant-en-klaar dienstenpakket. Wij luisteren naar u en gaan op maat van uw organisatie en uw werkwijze zo efficiënt mogelijk aan de slag. Elk dossier dat bij ons binnenkomt, wordt gegarandeerd binnen de 24 uur behandeld. Met uw manier van werken, uw procedures en uw systemen. Rechtstreeks documenten uploaden in uw IT-systeem? Liever met cloudopslag werken? Wij passen ons moeiteloos aan.

Wanneer uw vraag bij ons binnenkomt, spreken we eerst een service level af waarin we samen met u de taken, afspraken en termijnen duidelijk afbakenen. Indien gewenst kan u onze vooruitgang ook opvolgen: via het beheersysteem van Assurius kan u steeds periodieke rapporten en de stand van zaken omtrent uw dossier opvragen.

Onze sleutelwoorden

ADVIES | sterke dossierkennis met veel expertise

ADMINISTRATIE | efficiënte verwerking van grote volumes 

FLEXIBILITEIT | steeds op maat van uw manier van werken

STIPTHEID | nauwgezette en correcte regeling van elk dossier

TRANSPARANT | duidelijke afspraken en communicatie met u en met uw klant

Voor klanten van elk formaat

Met meer dan 25 jaar ervaring op de teller heeft Assurius een indrukkend klantenportfolio opgebouwd. Hierbij werkten we voornamelijk voor verzekeringsmakelaars en -maatschappijen, advocaten, fleet managers, CFO’s, risk & legal managers in de retail sector en internationale bedrijven. Of het nu gaat om een zelfstandige makelaar met 100 dossiers of een grote internationale retailketen met meer dan 1.000 dossiers: Assurius heeft de ervaring, flexibiliteit en knowhow om u kwalitatief te ondersteunen op administratief vlak.

Hoe het begon

De wortels van Assurius kunnen getraceerd worden naar 1995, toen enkele managers met ervaring in de verzekeringswereld besloten om de handen in elkaar te slaan en een nieuw concept in de markt te zetten. De afhandeling van routine schadegevallen was namelijk grotendeels gebaseerd op standaard regels, afspraken en talloze formaliteiten - wat niet in ieders voordeel is. De nieuwe partners besloten om het over een andere boeg te gooien. Het was de geboorte van ISCS, een neutrale partner en expert in de afhandeling van schadeclaims.

Toen ISCS al 16 jaar stevig draaide, besloot huidig zaakvoerder Tom Coussée - zelf al meer dan 20 jaar actief in de verzekeringssector - om de zaak over te nemen. In het afgelopen decennium bouwde hij het bedrijf verder uit tot een gespecialiseerd schadekantoor met meer dan 18 medewerkers, elk met hun eigen diepgaande expertise. In 2023 was het tijd voor een rebranding; het logge ISCS werd hernoemd naar Assurius, de missie werd nog eens scherpgesteld en met een heldere koers in zicht is Assurius nu klaar om ook in de toekomst een leidende rol op te nemen in de sector.

Over Assurius

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x