Steve Blondeel | Callens Verzekeringsgroep
ISCS brengt rust en ruimte in de afhandeling van schadedossiers
Steve Blondeel is bestuurder van de Callens Verzekeringsgroep, een onafhankelijk kantoor met naam en faam in de regio Roeselare en Kortrijk. Met roots die teruggaan tot 1933, een indrukwekkend klantenportfolio en een team van 17 medewerkers heeft Callens een stevige verankering in West-Vlaanderen. In volle eindejaarsdrukte strikten we Steve voor een gesprek over zijn samenwerking met ISCS. Een partnership dat vele voordelen aan elkaar rijgt, zo blijkt.
Dag Steve, de samenwerking met ISCS is direct uit de startblokken geschoten na die bewuste storm in maart 2019?
“Inderdaad! Ik kende Tom Coussée van ISCS al wel langer. In 2017 was hij zijn diensten komen voorstellen en ik was meteen overtuigd van hun meerwaarde. Maar op dat ogenblik hadden we intern 2 fulltime medewerkers op onze dienst schadebeheer. Tot die bewuste maart 2019. We werden geconfronteerd met een ontslag en zochten dus versterking. In plaats van een vacature te plaatsen, heb ik Tom gebeld om onze samenwerking op te starten. En gelukkig maar, want enkele dagen later trok er een storm over het land die voor een piek zorgde in onze schadedossiers.”
Tom en zijn ISCS-team to the rescue! Is de opstart vlot verlopen?
“Echt, super vlot! ISCS weet pérfect hoe je schadedossiers moet verwerken. Het zit in hun DNA en in hun vingers. Wij werken met het beheerpakket Brio en dat kennen ze door en door. Onze klanten hebben zelfs niet gemerkt dat we een externe partner hebben ingeschakeld voor de afhandeling van hun dossiers. Onze manier van werken werd volledig overgenomen tot en met onze huisstijl voor alle briefwisseling. De klant ziet het verschil niet. Zelfs wij zien het verschil niet!”
Die voorjaarsstorm was duidelijk de ultieme test. Nadien zijn jullie blijven samenwerken?
“Die stormpiek in maart werd perfect uitgevlakt door ISCS en het heeft ons een hoop miserie bespaard. Maar we zagen meteen ook de vele andere voordelen. De verzekeringswetgeving evolueert continu en ISCS heeft een juridisch team ter beschikking. Een schade bij een BA uitbating, een brandschade of lichamelijke letsels bij ongevallen, … voor alles heb je een specialist nodig om de dossiers correct in te schatten en af te handelen. Wij zijn te klein om een eigen jurist in huis te hebben. Dat we hiervoor op de juristen van ISCS kunnen rekenen, is een enorme meerwaarde.”
De juridische ondersteuning is duidelijk een pluspunt. Zijn er nog andere voordelen?
“Financieel is het heel transparant. We betalen voor het aantal dossiers dat we doorsturen. De vaste kost van een fulltime medewerker wordt zo omgezet naar een liquide kost. En een grote plus, is het comfort. Want de opvolging van een schadedossier is niet te onderschatten. Er is veel administratief werk: mailen, bellen, documenten invullen, brieven versturen, ... Nu we dit kunnen doorschuiven naar ISCS, zijn wij niet langer de postman of postvrouw van dienst. Dit creëert extra rust en ruimte in onze agenda waardoor wij meer tijd hebben om onze klanten persoonlijk op te volgen. En daar doen we het toch voor hè. Meer efficiëntie én meer service voor onze klanten. Een dubbele win dus!”
Bedankt Steve! Alvast een heel prettig eindejaar en een fantastisch 2021 gewenst met veel zorgeloze schadedossiers!
Danny Van Thielen | Zakenkantoor Van Thielen
“Digitaliseren en onze processen optimaliseren zodat we meer tijd hebben om onze klanten een persoonlijke service te geven. Dat is onze focus en dat heeft ons bij ISCS gebracht. Sinds 2019 ondersteunt ISCS ons kantoor bij de afhandeling van schadegevallen. Een optimale samenwerking!”
Tom Vanderstraeten | BDL Advies
"De drie grootste voordelen om samen te werken met ISCS? Je moet geen tijd steken in de opleiding van een nieuwe medewerker, administratief zijn ze zeer sterk want ze nemen een schadedossier over van A tot Z én tenslotte de transparantie. Je ziet perfect wat ze doen en wanneer ze het doen."